logó tervezés

 Ismertség Magazin reklám

Biciklivel

Átalakuló közlekedés

bicikli, kerékpáros közlekedés

A közelmúltban a Magyar Kerékpárosklub szervezésében állami és civil szervezetek részvételével szakmai vitafórumot tartottak a Budapesti Városvédő Egyesület kiállítótermében a budapesti kerékpáros közlekedés fejlesztésének lehetőségeiről. Mint megtudtuk: a belváros lehet a központja a „közbringa rendszernek”, de a József Attila utca, vagy az Apáczai Csere János utca kerékpárútjára vonatkozó tervek is csak a megvalósításra várnak. A szakemberek szerint kerületünkben az egyirányú utcák kerékpáros forgalom számára történő kétirányúsítása jelentheti a megoldást.
 
bicikli, kerékpáros közlekedés Budapesten, Kerékpáros Tervezői Fórum, Magyar Kerékpáros KlubAz európai nagyvárosok általában próbálják az erős zajártalmat és légszennyezést jelentő autósforgalmat csökkenteni, amelynek két módja a tömegközlekedési eszközök, valamint a kerékpár használatának támogatása. A közelmúltban a közösségi közlekedés és a kerékpározás kapcsolatáról szakmai vitafórumot rendezett a Magyar Kerékpárosklub a Város az autón túl című kiállításhoz kapcsolódóan a Budapesti Városvédő Egyesület kiállítótermében. A fórumon a közlekedésben érintett állami szervek és civil szervezetek szakemberei vettek részt.
− Néhány hónappal ezelőtt a főváros létrehozta a budapesti tömegközlekedés stratégiájának kialakításáért is felelős Budapesti Közlekedési Központot. Azért, hogy a kerékpáros közlekedéssel évek óta foglalkozó szervezetek, egyesületek, valamint a tömegközlekedésért és a város közlekedésének fejlesztéséért felelős állami szervek megismerhessék a kerékpáros közlekedésre vonatkozó terveket és lehetőségeket, megszerveztük a Kerékpáros Tervezői Fórumot – tájékoztatott Bencze-Kovács Virág, a Magyar Kerékpárosklub műszaki tanácsadója.
− A tanácskozáson a BKK és a BKV is részt vett. Fontos lenne, hogy a tömegközlekedési eszközökön lehessen biciklit szállítani, és több tároló épülne. Elkészült tervek van például a József Attila utca, vagy az Apáczai Csere János utca kerékpáros útjának kiépítésére, a kiskörúton pedig hamarosan megépül az Andrássy úthoz csatlakozó kerékpársáv. A belváros lehetne a központja a „közbringa rendszernek”, így még tovább csökkenhetne az autós forgalom a kerületben. Az igazi megoldást itt az jelentené, ha az egyirányú, szűk kis utcákban kerékpárral mindkét irányban lehetne közlekedni, így mindenhova el lehetne könnyedén jutni – tudtuk meg.