logó tervezés

 Ismertség Magazin reklám

Világbajnok mennyben és pokolban 1.

Világbajnok mennyben és pokolban 1.

Michelisz Norbert

Michelisz Norbert győzött az idei túraautó világbajnokságon

November 18-án a független csapatok legjobbikának járó Yokohama kupát vehette át Michelisz Norbert Makaóban az idei túraautó világbajnokságon a magyar autósport legnagyobb sikerét érve el ezzel! Kétrészes összeállításunkban végigkísérhetik a versenyző útját a márciusi első futamoktól a győzelemig!
 
Csodálatos évet zárt Michelisz Norbert és a Zengő Motorsport, 2012-ben minden álmuk teljesült: összejött a futamgyőzelem, a végén privát bajnokok lettek és összetettben is bőven a kitűzött 9. hely előtt végeztek. A Túraautó Világbajnokság (WTCC) mezőnyében minden évben két világbajnokot avatnak, mert azokat a csapatokat, amelyek nem élvezik egy nagy gyár (Chevrolet, Ford, stb.) támogatását, külön kategóriában is díjazzák. Ezt a versenyt, a „kis világbajnokságot” nyerte meg idén a mi fiúnk, ezzel a magyar autósport legnagyobb sikerét érve el. 2012. március 11-étől 2012. november 18-áig hosszú út vezetett, rengeteg örömmel és csalódással fűszerezve. Sokszor hihetetlen apróságokon múltak az eredmények, néha lélegzetelállító balszerencse sújtotta a magyar csapatot, de végül a helyére került minden, a sors visszaadta, amit elvett, és Michelisz Norbert vehette át a független csapatok legjobbikának járó Yokohama kupát. A 12 helyszínen összesen 24 futamot rendeztek idén. Norbi úgy végzett a nem gyáriak közt az első helyen, hogy az utolsó hármon mindössze egy pontot szerzett, azt is a leggyorsabb körért kapta, hiszen baleset miatt nem tudott végigmenni a versenyen. Ez mutatja, hogy az egész éves teljesítménye hozta meg számára a győzelmet, nem egy-egy hétvége eredménye. Nézzük hát, hogyan alakult ez az év!
 

Michelisz Norbert

A legelső versenyhétvége márciusban, Monzában hasonló volt, mint a legutolsó, és mint az egész év, Michelisz megjárta a mennyet és a poklot azon a futamon. Reményekkel telve vághattak neki, itt már két BMW-t indított a Zengő Motorsport, mivel Norbi csapattársat kapott Wéber Gábor személyében, továbbá a MOL is melléjük állt, mint fő támogató. Az időmérőn meg is szerezte a 10. helyet, és mert a második futamon az első tíz helyezett fordított sorrendben indul, ez rögtön azt jelentette, hogy Michelisz Norbert az első helyről rajtolhat! Így az első versenyen nem is volt más feladata, csak megóvni az autót, amelyet végül a 9. helyen hozott be.
A második futamon tehát pole pozícióból indult, és tartotta is magát a 7. körig az élen. Amikor már alig volt hátra versenyből, történt valami. Egy galamb ütközött teljes erővel a BMW-nek, s amiatt vagy más okból, de az autó megsérült, és nagyon lelassult, sorban húztak el mellette a többiek. Ennek ellenére be tudott jönni a 8. helyen, de mindenképpen nagy csalódás volt ez mindannyiunknak. A nem gyári versenyzők közt Norbi ekkor az 5. volt, külön érdekesség, hogy a későbbiekben két legfőbb riválisa és üldözője nyerte az első két futamot, az egyiket a spanyol Pepe Oriola, a másikat az olasz Stefano D’Aste.
 

Michelisz Norbert 2012

Három hét múlva jött Valencia, mindkét magyar számára jól ismert és kedvelt pálya.Végül innen is vegyes érzelmekkel búcsúzhattunk, Michelisz az első futamon 7. lett, igazából itt is a másodikat, az állórajtot vártuk, mégpedig az 5. pozícióból. Azonban Spanyolországban is balszerencse üldözte Zengőéket, a Norbi előtt álló Dudukalo beragadt, így a magyar épp hogy el tudta kerülni az ütközést, és bár a 4. helyen zárt, ő ekkor már mindenképp a dobogóra szeretett volna felállni. A két privát győzelmet szintén Oriola és D’Aste hozta el, növelve ezzel az előnyüket a pontversenyben, ráadásul a harmadik fordulóban, április elején Marrakeshben ugyanez lett a nem gyári versenyzők közti végeredmény! Marokkóban ráadásul Michelisznek csapattárs nélkül kellett indulnia. Egy tizedmásodperccel lemaradva, idén először nem is tudott az időmérő második fordulójába jutni. Így mindkét versenyen csak a 13. helyről indulhatott. Az első futamon a rajt utáni ütközéseket szerencsésen megúszva végül a még pontszerző 9. helyre jött fel. A második versenyt azonban nem tudta befejezni, az autó futóműve megsérült, és a 7. körben ki kellett állnia.
 

Michelisz Norbert

Április utolsó hétvégéjén a szomszédos Szlovákiába érkezett a WTCC mezőnye. Ezzel új fejezet kezdődött Zengőék életében, jöttek a számunkra legfontosabb futamok. A sorozatban először szereplő Slovakiaring mindenkinek ismeretlen volt, nem élvezhették hát a nagy csapatok sem az előnyét, hogy ők sokkal többet tesztelhetnek, így a szokásosnál kiegyenlítettebbek voltak az esélyek. És a mi fiúnk élni tudott vele! Az időmérőn ő volt a leggyorsabb, azaz a szezonban először megszerezte az első helyet. A lelátók már ekkor a Noorbi!Noorbi!-kiáltásoktól zengtek, hiszen szép számmal érkeztek a határ közeli Dunaszerdahelyre magyar szurkolók. Vasárnapra pedig igazi hazai pályát varázsoltak, teljesen megtöltve a nézőteret. Most az első futamra koncentráltunk igazán. Ezúttal a nehézkesebb repülő rajt is összejött, Michelisz 2 kört autózott az élen, amikor aztán a nagy öreg, Gabrielle Tarquini letolta őt a pályáról. Persze Norbi visszajött és újra nekilódult, azonban a tavalyi világbajnoknak, Yvan Müllernek is útjában volt, így ő is kilökte. Ekkor már sokan elmentek mellette, a 8. hely környékén tudott újra visszaállni. Az ellene elkövetett szabálytalanságok után az is nagy bravúrnak számított, hogy végül 6. lett. Ráadásul ő futotta az első forduló leggyorsabb körét! A verseny után a francia bocsánatot kért tőle, igaz, őt meg is büntették a tettéért. Tarquinit nem, aki így meg is nyerte a futamot... Michelisz a második versenyen szintén 6. lett, a privátok között viszont második, de még így is 15 ponttal le volt maradva az élen álló Oriolától, és hattal D’Aste-tól.

Michelisz Norbert

Ezután már csak egy hétnek kellett eltelnie, és eljött, amire mindenki várt, a 2012. május 5-én és 6-án a Hungaroringen rendezett verseny. A tavalyi csodálatos 2. helyezés és teltház után nagy reményekkel néztünk elé, és nem kellett csalódnunk! A csapat könnyekig meghatva vehette tudomásul, hogy bár az előző évvel ellentétben idén fizetni kellett a belépőkért, mégis már a szombati edzéseken is sokan voltak kíváncsiak rájuk, vasárnap pedig igazi tömeg vonult ki bíztatásukra. Zengőék igyekezték is meghálálni a szurkolók bizalmát. Norbi az első fordulóban a 6. rajtrácsról indulva a 12. pozícióba csúszott vissza, majd végig nagy csatában, élvezetes versenyen hetedikként végzett. Fontos megjegyezni, hogy Wéber Gabi a 10. lett, így ő is szerzett pontokat.
És ekkor elérkezett a második futam, amelyet annyiszor újra és újra felidéztünk azóta. Michelisz az ötödik helyről indult, egy szenzációs rajttal, és az első kanyarban már az élre tört. Hogy aztán végig, 12 körön át az első helyen száguldjon, messze maga mögött hagyva az egész mezőnyt. Ugyan a Chevik fokozatosan jöttek fel, de Norbi akkora előnyt kovácsolt magának, hogy ezt a győzelmet már nem lehetett elvenni tőle. Most nem szólt közbe a technika ördöge, nem jött szembe galamb, és kiütni sem tudta őt senki, így Michelisz Norbert élete második WTCC győzelmét aratta, ráadásul Magyarországon, hazai közönség előtt. Az eddig is fantasztikus hangulat így tovább fokozódott, amikor felcsendült a magyar himnusz, és a magyar zászló alatt a magyar fiú a dobogó legfelső fokára léphetett. Mind a Zengő Csapat, mind a szurkolók egy életre szóló élménnyel lettek gazdagabbak. A hazai és a nemzetközi sajtó is ettől volt hangos, a pilóták később is sokszor emlegették a hungaroringi futamot, hogy mekkora élmény volt ennyi néző előtt versenyezni.
Megvolt tehát a futamgyőzelem, ráadásul itthon! Ezzel az álom első része valóra vált.
 
 Polauf Eszter